$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: STRATEGIES FOR MOBILE ENTERTAIMENT INDUSTRY: DELTA MODEL APPLICATION
Autor: CARLOS DE BRITO NOGUEIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JORGE FERREIRA DA SILVA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 14228
Catalogação:  25/09/2009 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14228@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14228@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14228

Resumo:
With the advent of Digital Television in our country, free-to-air television broadcasters are now able to offer viewers new applications, as portable TV, which gives the latest ability to watch content freely from all Brazilian TV companies, by using personal devices including Mini TVs, Palm Tops and Cell Phones. The main purpose of this thesis is to propose a strategic agenda on how to provide portable TV service with a competitive and sustainable advantage to Globo. This research is applied, documented and participative, and follows the methodology of case study with two analysis units, Globo and Vivo, both market leaders on television and mobile phone industries, respectively. A global view of the TV and mobile phone industries is presented, together with already developed business models from countries which have had experience with portable TV around the world, Japan and South Korea, and also the just born Brazilian portable TV market scenario. Environmental analysis is done using the six interrelated dimensions proposed by Barney & Hesterly. Both industries are analyzed using Porter´s five forces method and the resource-based view is used together with the VRIO framework for Globo and Vivo´s strategic internal resources analysis. Using the Delta Model unified framework as main tool, this thesis concludes with a proposal for a strategic agenda for Globo´s repositioning from a better product strategy to a system lock-in positioning through dominant exchange. Nevertheless, this thesis also proposes a development of a hybrid portable TV market model, where both companies would de complementors.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
CHAPTER 8  PDF
CHAPTER 9  PDF
CHAPTER 10  PDF
CHAPTER 11  PDF
CHAPTER 12  PDF
CHAPTER 13  PDF
CHAPTER 14  PDF
REFERENCES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui