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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: SOCIAL RESPONSABILITY AND THE IMPACT ON CONSUMER BEHAVIOR: A CASE FROM THE SOFT DRINKS INDUSTRY Autor: MARINA COSTA CRUZ PEIXOTO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
PAULO CESAR DE MENDONCA MOTTA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 4853
Catalogação: 03/05/2004 Liberação: 03/05/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS TRABALHO PREMIADO
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4853&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4853&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.4853
Resumo:
Título: SOCIAL RESPONSABILITY AND THE IMPACT ON CONSUMER BEHAVIOR: A CASE FROM THE SOFT DRINKS INDUSTRY Autor: MARINA COSTA CRUZ PEIXOTO
Nº do Conteudo: 4853
Catalogação: 03/05/2004 Liberação: 03/05/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS TRABALHO PREMIADO
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4853&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4853&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.4853
Resumo:
According to IBGE data, more than one third of Brazilians
lives beyond basic consumption needs. The consequences of
these social differences have become unacceptable for
everyone, mainly due to the recent increase of urban
criminality. The actual Government has emphasize a lot the
involvement of companies in a way to find possible
solutions to reduce this poverty and social differences,
besides going toward a more responsible and transparent
market actuation.. This way, social responsibility
attribute seems to become even more important and valued by
Brazilian society and consumers. This study supports the
idea that there is a market segment that considers a
company`s level of social responsibility in its purchase
decisions. The empirical results shows sufficient evidence
that some consumers would pay a bit more for the same
product and even give up of some aspect of the product in
order to contribute to a social cause. So companies have
the opportunity of focusing on this segment, reaching their
objectives, while contributing to the society.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES AND ANNEX |