$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: REPETITION IN PRESTIGE S SCHOOLS: AMOUNT, WHEN AND HOW THEY HAPPEN?
Autor: DIANA DA VEIGA MANDELERT
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ZAIA BRANDAO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 38080
Catalogação:  20/05/2019 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=38080@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=38080@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.38080

Resumo:
This dissertation analyzed the phenomenon of school failure in the light of an under-studied context: that of prestigious schools and middle to upper and classes. Based upon Revel (1998), we adopted the game of scales as our analytical strategy. The dissertation is divided into four parts which, in different measures, endeavor to study this phenomenon both in its magnitude and in the concrete process of school failure, by means of a microanalysis. Beginning with the PISA 2006 data, we compared the risk of being held back on probation in school in Brazil with that of three other countries: Mexico, Argentina and Colombia, considering their socioeconomic status and the schools management dependencies, using the students reading performance as a control measure. We found that the risk of probation holdup is much higher in Brazil than in other countries, even among students from high income social classes. In the second part of this study we charted the school attendance flux in 15 schools amongst those of highest standing in the Enem ranking. We found that all schools fail their students, but that there are different failure standards. In the third part of this study we sought to understand the entry and exit of students throughout the 11 years required for one generation to graduate by examining two prestigious schools, and establishing what we named a Cycle series. We observed that school failure levels reach their three critical moments in the 6th and 7th grades, and that for the junior (1st) year of high school, they are practically nonexistent in the first segment of basic education. For every ten students entering these schools, only three graduate without ever failing a grade. The last part of this study was the observation of student evaluation board meetings in the previously surveyed schools. Class composition and maintenance in the cutoff section favored the possibility of failing students. Our final evaluation highlights the importance of a specific sort of family involvement and how middleincome students tend to fit in better with these prestigious schools projects.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui