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Coleção Digital
Título: INTERNATIONAL STANDARDIZATION AND ORGANIZATIONAL LEARNING IN COMPLEX ADAPTIVE SYSTEMS: THE CASE OF ISO 26000 SOCIAL RESPONSIBILITY STANDARD Autor: EDUARDO CAMPOS DE SAO THIAGO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARIA FATIMA LUDOVICO DE ALMEIDA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 21749
Catalogação: 11/07/2013 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21749@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21749@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.21749
Resumo:
Título: INTERNATIONAL STANDARDIZATION AND ORGANIZATIONAL LEARNING IN COMPLEX ADAPTIVE SYSTEMS: THE CASE OF ISO 26000 SOCIAL RESPONSIBILITY STANDARD Autor: EDUARDO CAMPOS DE SAO THIAGO
Nº do Conteudo: 21749
Catalogação: 11/07/2013 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21749@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21749@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.21749
Resumo:
The main objective of this dissertation is to analyze the learning dynamics
and the specific learning mechanisms experimented by the different groups during
the development process of ISO 26000 standard, through the lens of the social
complexity perspective of organizational learning (OL). In the context of ISO
26000’s learning process, it was assumed that the social complexity perspective of
organizational learning (OL) could be especially useful as it can improve the
understanding of the role of learning in a double level of consensus – amongst
stakeholders and across countries – in the light of the strategic challenges faced by
ISO within the global governance arena. The research methodology comprises: (i)
bibliographical and documental review on international standardization; social
complex adaptive systems; organizational learning, with special attention to
integrative approaches; (ii) review of the development process of ISO 26000
standard; (iii) design of a conceptual model that integrates the international
standardization and organizational learning, through the lens of the social
complexity perspective; (iv) development and application of a survey
questionnaire to representatives of ISO-TMB-WG SR, including its Brazilian
Mirror Committee; and (v) description of ISO 26000 study case. The main
results can be summarized as follows: (i) learning dynamics analysis of the
development process of ISO 26000 standard; (ii) list of main facilitating and
constraining factors for OL in this case; and (iii) recommendations addressed to
ISO regarding future international standardization processes in social complex
environments.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 |