$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: PROFESSIONALIZATION OF TEACHERS IN ESCOLA DA LADEIRA: BETWEEN STORIES AND TRAJECTORIES, THE POSSIBLE WAY
Autor: RITA DE CASSIA XIMENES MURY
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ISABEL ALICE OSWALD MONTEIRO LELIS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 18162
Catalogação:  29/08/2011 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=18162@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=18162@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.18162

Resumo:
This study aimed to shed light on the process of professionalization of teachers marked by the performance in private schools that cater to the popular sectors of society from the life stories of their teachers. For this, we interviewed eleven teachers working in these schools, located in the southern city of Rio de Janeiro. Looking at the trajectories followed by these teachers, looking for convergence in particular, it was possible to see how the professional identity of each is built on the walk, which joined the trail from his many personal and professional experiences. In this sense, the work focuses initially on the lives of these teachers, revealing the fact that this group made the choice of teaching as possible, through a process of attachment to the profession during their education or already in their professional development, giving new meaning the idea of vocation. Then discusses the pedagogical practice of faculty in this context, with the emphasis on content delivery, maintenance of routine activities and in the solitary work of each professional. It also presents the strength of personal relationships established between faculty and management and examines issues related to working conditions at the school. Thus, it seeks to understand the possession, by these teachers, of a specific pedagogical capital and the creation of a professional habitus constantly adapting. Finally, it analyzes the professionalization of teachers in this school, bringing up points that approximate and others that separate this faculty of imagination on the teaching in private schools.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui