$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: TELLING AND RETELLING THE LITTLE RED RIDING HOOD FAIRY TALE: HOW SPEECH THERAPY CAN MEDIATE DEAF CHILDREN`S CO-CONSTRUCTION OF THE NARRATIVE IN A SECOND LANGUAGE
Autor: CAROLINA MAGALHAES DE PINHO FERREIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARIA DAS GRACAS DIAS PEREIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 12123
Catalogação:  25/08/2008 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12123@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12123@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12123

Resumo:
The study analyzes the development of deaf children`s narrative competence in the Clinic for the Hearing Impaired of the Federal University of Rio de Janeiro. It aims at demonstrating how deaf children reveal narrative knowledge schemas in interaction with a speech therapist while telling and retelling the - Little Red Riding Hood - fairy tale. It further shows how the speech therapist can amplify such knowledge schemas while mediating the coconstruction of the narrative interactionally. To do it, the study takes a qualitative and interpretative approach, within the framework of Ethnographic microanalysis, linguistically examining transcribed face-to-face interactions and field notes. This theoretical framework articulates knowledge from Interactional Sociolinguistics, the Theory of Narratives, narrative development in childhood and mediation strategies. The analysis reveals that children show different narrative knowledge schemas while narrating. To accomplish the task, they required different degrees and types of mediation by the interlocutor, varying from greater to lower levels of dependency. Furthermore, the study reveals that the speech therapist draws on the following mediating strategies: elicitation and clarification questions, reformulations, and information-giving utterances. These strategies motivate and regulate the level of difficulty of the task in relation to the children`s ZPD. Consequently, they differed from child to child according to the schemas of knowledge each one demonstrated to have while telling and retelling the tale. The collaboration of the mediator allowed those in initial stages of narrative development to retell, achieving a better performance than they would have, had they done it autonomously. The results of this study have contributed to advance and reinforce reflexive practices in the Clinic for the Hear ing Impaired, enhancing the understanding of professional practices in the educational audiology.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui