$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: ASPECTS THAT FACILITATE OR COMPLICATE SIX SIGMA IMPLEMENTATION IN A SERVICE SECTOR COMPANY: THE TELEMAR CASE STUDY
Autor: EDUARDO LOPES DE SOUSA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOSE ROBERTO GOMES DA SILVA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 9332
Catalogação:  24/11/2006 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9332@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9332@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.9332

Resumo:
In order to improve the performance of its activities, along years the organizations have been influenced by different quality boardings. Six Sigma has been being the quality boarding more commented in the lasts times and applied in an increasing number of companies, initially industrial and, more recently, in services companies. This work aims to reduce an existing lacuna between Six Sigma practice in organizations and the academic studies development about the theme in Brazil, through identification and analysis of the aspects that facilitate and complicate the implementation of this strategy in services companies. Telemar Group was selected as case study because it is a representative company in the national scenery and because have past, in the lasts years, by the implementation process of a Six Sigma program. To reach the proposed goals, the study based in the literature on quality and Six Sigma, as well as in the literature on change management. The research involved interviews with organization different hierarchical levels employees and consultants. The obtained results allowed the construction of a reference conceptual frame for the companies that intend to adopt the referred quality boarding and for future researches development, once they proved the influence of the aspects pointed as critical by the literature and added other aspects brought by the change management perspective as well as by the investigated organization particularities. Among those aspects, the short term results culture, the constant change environment, power and politics in the organization, high turnover level and others were highlighted.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
REFERENCES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui