$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: REPERCUSSIONS OF THE MARRIAGE OF PARENTS ON THE MARRIAGE OF CHILDREN: SIMILARITIES AND DIFFERENCES
Autor: CLAUDINA DAMASCENA OZORIO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  TEREZINHA FERES CARNEIRO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 30532
Catalogação:  13/07/2017 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=30532@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=30532@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.30532

Resumo:
The overall purpose of this dissertation is to investigate the repercussions of the conjugality of parents on the conjugality of children, from the perception of the latter, stressing the similarities and differences. The specific purposes of this dissertation are to study the transformations that take place within the marriage and family in both generations; to investigate the presence of generational psychic transmission contents in the conjugal experience of children; and to study the displays of affection in the marriage of both generations. In order to do this, we used the open responses collected - but not analyzed - from a previous survey about the validation of the Parental Conjugality Questionnaire. We evaluated the responses from 50 married subjects, from both genders, using the content analysis method. Four categories of analysis emerged from the responses: marriage in the traditional model and in the contemporary model; dialogues and conflicts; love, companionship and display of affection; and the marriage of parents as a model. We observed that both women and men view the marriage of their parents as a model of conjugality. However, the interviewees pointed out more differences than similarities between the marriages of the two generations, and the children emphasized the search for openness for dialogue in their own conjugal relationships. We observed that the subjects who notice the similarities between their marriage and the one of their parents praise the positive traits present in the marriage of their parents and that are repeated in their own marriage. However, the subjects that point out the differences seem to have a perception, regarding the marriage of their parents, of the absence of feelings they consider important, such as respect and companionship. We conclude that the marriage of the children seem to have fostered the ability to elaborate the aspects perceived as negative present in the marriage of their parents.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui