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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: E SE COLOCAR PIMENTA: SEMIOTIC ANALYSIS OF CHILLI BEANS BRAND IDENTITY Autor: VIVIANE DE AZEVEDO SANTANA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
LUIS ALEXANDRE GRUBITS DE PAULA PESSOA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 19887
Catalogação: 17/07/2012 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS trabalho premiado
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19887@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19887@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19887
Resumo:
Título: E SE COLOCAR PIMENTA: SEMIOTIC ANALYSIS OF CHILLI BEANS BRAND IDENTITY Autor: VIVIANE DE AZEVEDO SANTANA
Nº do Conteudo: 19887
Catalogação: 17/07/2012 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS trabalho premiado
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19887@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19887@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19887
Resumo:
This paper presents the case of a Brazilian fashion accessories brand, Chilli
Beans. The analysis assumed the Project/ Manifestation model of brand identity,
proposed by Andrea Semprini (2010), which is based on the theoretical and
methodological tools of the French approach to discursive-semiotics, that are not
very explored in Brazilian market research yet. Designed for the postmodern
context, the model compares the proposal of brand identity - set out by its
managers - with the brand identity as it is observed by the public through the
manifestation of the brand, and what is intended is to check the compatibility
between them. The goal of this study is, therefore, explicit approaches and
departures between the project proposed by brand managers and the public’s
interpretations of brand manifestations. The methodology consists of qualitative
research involving interviews with brand executives and the public affected by it.
This material is then analyzed according to the proposed by Semprini (2010). The
study results indicate correlation between what the brand is intended to be and
how the public appreciates it. However, some specific brand manifestations
attenuate this relationship. Identifying those weaknesses enables brand managers
to adapt their meaning proposition or the way they present their manifestations, in
order to establishing a more consistent brand.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 |