$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: WHO AM I, WHO ARE WE? MEMBERS OF THE EXPLORATORY PRACTICE GROUP WORKING TO UNDERSTAND THEIR OWN NARRATIVES OF EXPERIENCE
Autor: ALINE CHAVES DOS SANTOS SANTIAGO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  INES KAYON DE MILLER - ADVISOR
Nº do Conteudo: 14184
Catalogação:  17/09/2009 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14184@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14184@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14184

Resumo:
Based on the Exploratory Practice principles and as a member of the Rio de Janeiro Exploratory Practice group, I seek to understand in this study the construction of identities in personal narratives of professional experiences with Exploratory Practice. This is a modality of practitioner research that integrates investigation to daily professional activities. Working in three groups of three members, characterized as exploratory mini-communities, the teachercollaborators who were interested in and available to participate in this collaborative-inclusive-participative research and myself had the opportunity to revisit our pedagogical exploratory practices. In interview-talks with exploratory potential, we share our narratives; thus, recreating what happens naturally in our Exploratory Practice group meetings, where we find opportunities to engage in continuing teacher education processes. In attempting to include everybody in the work for understanding, we re-signify our participation in this research and turn it into an inclusive and hybrid enterprise. We carried out the narrative analysis in a collaborative way – I transcribed and shared electronically the transcriptions of our first meeting and, then, we had another session to discuss our personal understandings of the identities that we had constructed in the narratives. Collaboratively, we observed that our narratives enabled us to gain deeper understandings of the multiple personal and professional identities, which we construct in the investigative work developed in the classroom or in other contexts, oriented by the Exploratory Practice principles.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui