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Coleção Digital
Título: INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES TO CHINA: A STUDY OF THE MAJOR THEORETICAL MODELS Autor: CAMILA VERAS DO VALLES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JORGE FERREIRA DA SILVA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 24498
Catalogação: 28/04/2015 Liberação: 29/04/2015 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24498&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24498&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.24498
Resumo:
Título: INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN COMPANIES TO CHINA: A STUDY OF THE MAJOR THEORETICAL MODELS Autor: CAMILA VERAS DO VALLES
Nº do Conteudo: 24498
Catalogação: 28/04/2015 Liberação: 29/04/2015 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24498&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24498&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.24498
Resumo:
Currently, there are only 57 Brazilian companies located in China, with 51 percent
of them in the service sector. Although seemingly insignificant numbers, the
volume of Brazilian investment in China increased 886 percent between 2000 and 2010
( 15 dollaris MM U.S. 148 dollaris million). It is believed that China increased its importance
in Brazilian investments driven by the fact of having become the main trading
partner of Brazil, surpassing the U.S.. Therefore, it is necessary to understand the
ways of entry of Brazilian companies that are already present in the Chinese
territory. The present study aims to examine the main models of
internationalization of Brazilian companies to China and see if there is some
preferred theory. The study focuses on five Brazilian companies in the food,
electric motors, pulp and paper and banking sectors that internationalized to
China. The methodology used is a multiple case study based on secondary data. It
is found that, when comparing the behavioral and economic currents of
globalization, none of them both stands out considering the cases examined.
Moreover, the work notes that theories Eclectic Paradigm and Knowledge are
those that best explain the internationalization of companies studied but also
shows that concepts of theories Uppssala (70 s), International Entrepreneurship,
Networks and Internalization were crucial to clarify parts of the process.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
REFERENCES AND ANNEX |