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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: LOW INCOME CONSUMERS STIGMA IN SERVICE ENCOUNTERS Autor: GABRIEL ROBERTO DELLACASA LEVRINI
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
PAULO CESAR DE MENDONCA MOTTA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 22375
Catalogação: 11/12/2013 Liberação: 11/12/2013 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=22375&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=22375&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.22375
Resumo:
Título: LOW INCOME CONSUMERS STIGMA IN SERVICE ENCOUNTERS Autor: GABRIEL ROBERTO DELLACASA LEVRINI
Nº do Conteudo: 22375
Catalogação: 11/12/2013 Liberação: 11/12/2013 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=22375&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=22375&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.22375
Resumo:
This article focuses on low-income consumers facing social stigma in
service encounters with contact employees. Stigma is a pervasive aspect of our
culture and has been rarely considered in services marketing for low-income
consumer. In the past, research didn’t pay attention on the low-income
consumer’s perspective for marketing actions. Recently, attention has turned to
examining how people who are targets of negative stereotypes understand and
interpret their experience as members of socially devalued groups. The method
used in this article comprised three phases. The first phase explored the awareness
of stigmatized service encounters by informal interviews with low-income
consumers. The second phase consisted in field interviews, the collection data
from 210 individuals with confirmation of discriminatory behaviors. The method
utilized was the Critical Incident Technique (CIT) using Open Logos Content
Analysis software for coding the emotions. The third phase consisted of detail
data analysis, searching for words or concepts within texts or sets of texts, and
then coded into manageable categories. In this phase, we found more than 1200
words or emotional expressions. Results showed primal emotions (fear, shame,
offense) dominance in the stigma perception moment, often followed by
secondary and thirdly emotions. In the last step of the process, the coping
responses were important in order to understand the consumer attitudes and
behaviors as part of this stigma process. The findings assure the importance of
studying the stigma process to understand low-income consumer’s behaviors.