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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN FASHION: THE CASE OF MARISOL S.A. Autor: ALEXANDRA SANGLARD TORRES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
ANGELA MARIA CAVALCANTI DA ROCHA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 17467
Catalogação: 17/05/2011 Liberação: 17/05/2011 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=17467&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=17467&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.17467
Resumo:
Título: THE INTERNATIONALIZATION OF BRAZILIAN FASHION: THE CASE OF MARISOL S.A. Autor: ALEXANDRA SANGLARD TORRES
Nº do Conteudo: 17467
Catalogação: 17/05/2011 Liberação: 17/05/2011 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=17467&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=17467&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.17467
Resumo:
Market globalization has transformed the global business landscape,
leading many firms to go beyond geographical borders of their countries in order
to expand and enhance their competitiveness. In Brazil, this movement has
grown in recent decades, driven by several factors. The present study
investigated the process of internationalization of a large company in the fashion
sector, Marisol S.A., positioned as manager of brands. The objective was to
understand its motivations, the way this process has evolved and the factors
influencing the international expansion, from the standpoint of the main theories
proposed in literature. The study was qualitative in nature, using the case study
method . Interviews were conducted with key executives and secondary data
was collected. It was possible to trace the evolution of the internationalization of
the company, identifying milestones and important events, as well as the reasons
for its main actions, confronting these results with the literature on the subject
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES AND ANNEX |