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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: WEB 2.0: STRATEGY AND USABILITY Autor: MARCIO LUIZ RODRIGUES TRISTAO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
CLAUDIA RENATA MONT ALVAO BASTOS RODRIGUES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 12035
Catalogação: 08/08/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12035@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12035@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12035
Resumo:
Título: WEB 2.0: STRATEGY AND USABILITY Autor: MARCIO LUIZ RODRIGUES TRISTAO
Nº do Conteudo: 12035
Catalogação: 08/08/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12035@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12035@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12035
Resumo:
This research had the purpose of understanding the strategy
and usability of the badges in the context of the Web 2.0,
name given to the current Internet phase. The badges are
excerpts of codes that some websites make available to
be coupled one with another, with the function of importing
the content - generated by users or not - in a dynamic way.
The given hypothesis affirms that the non existence of clear
orientations about the best way to announce the
availability of badges in a website and the lack of an
amount of good practices to turn the usage of the badges
simple, easy and, mainly, viral can be an impediment to the
usage of this resource by a biggest number of people. To
prove this hypothesis it was used a methodology of research
based on questionnaire sent to the authors of blogs -
virtual diaries of easy update inside the context of the Web
2.0. According to the results, it s possible to affirm that
these users already use badges, they believe that badges
aggregate value to their blogs and are a way of bringing
published content (by them or not) into the their blog. It s
clear that the choice of badges isn t centralized, occurring
mainly in websites where the blogger usually goes to and/or
other blogs that already use badges. It s also evident the
necessity of identifying the badges using an icon and
a name.