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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: MONETIZATION E PLAYER RETENTION ON MOBILE IDLE GAMES Autor: PEDRO SANTOS AZEVEDO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JORGE BRANTES FERREIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 62190
Catalogação: 13/04/2023 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62190@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62190@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.62190
Resumo:
Título: MONETIZATION E PLAYER RETENTION ON MOBILE IDLE GAMES Autor: PEDRO SANTOS AZEVEDO
Nº do Conteudo: 62190
Catalogação: 13/04/2023 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62190@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62190@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.62190
Resumo:
The current scenario shows the rise of mobile games. With low entry barriers for both
developers and players combined with the advantage of having the game on-the-go make
cellphones a strong competitor as a game console. With time related game mechanics, the
IDLE genre has an advantage over others, fitting the needs of the player that can t be on their
phones over long periods of time. With those said this study has as its objective, analyze the
monetization and play retention on five successful mobile idle games in order to find if there
is a common practice among them and help future developers and contribute to a formal
literature over the topic. The study results concluded that monetization is at a more mature
state than player retention. Among the studied games, all of them presented in-app purchases
and 4 out of 5 presented ads, presenting a strategy of mixing those two practices. By the other
hand retention practices seem to be more dependent on the game itself, varying too much
among the games analyzed.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |