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Título: LIFE PATH AS A DIDACTIC STRATEGY: A PROPOSAL TO TEACHERS OF THE 6TH YEAR OF PRIMARY SCHOOL
Autor: CAIO DIAS ALVES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  PATRICIA COELHO DA COSTA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 61694
Catalogação:  04/01/2023 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=61694@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=61694@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.61694

Resumo:
This Master s thesis aims to comprehend life path, in autobiographical form, as a didactic strategy to shape the school historical knowledge. Through the development of our own educational proposal, we boost the research-action methodology, along with three classes of the 6th year of Primary School at the Municipal School Sérgio Buarque de Holanda in the city of Rio de Janeiro. Therefore, part of the didactic research consists, in combination with other educational activities, to appropriate of the Museu da Pessoa project, a website museum, which uses life path s narratives as a Humanity s Cultural Heritage. The activities draw on personal narratives as a possibility of historical knowledge in basic education. Consequently, we produced and dialogued concepts as resources to investigate the autobiographical practice through the Museu da Pessoa conception.

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