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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: AUDIOVISUAL PRODUCTION AND CONSUMPTION: SCREENWRITING AS WORK AND THE POWER OF DIRECTORS IN BRAZILIAN CINEMA Autor: MELISSA DE ARAUJO CABRAL
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
EVERARDO PEREIRA GUIMARAES ROCHA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 54361
Catalogação: 24/08/2021 Liberação: 24/08/2021 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=54361&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=54361&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.54361
Resumo:
Título: AUDIOVISUAL PRODUCTION AND CONSUMPTION: SCREENWRITING AS WORK AND THE POWER OF DIRECTORS IN BRAZILIAN CINEMA Autor: MELISSA DE ARAUJO CABRAL
Nº do Conteudo: 54361
Catalogação: 24/08/2021 Liberação: 24/08/2021 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=54361&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=54361&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.54361
Resumo:
Audiovisual production and consumption: screenwriting as work and the power of directors in Brazilian cinema is an in-depth examination of screenwriting professionals in Brazil, specifically those who work on the scripts of feature-length narrative films. The study begins with the fact that screenwriters are not valued in the field of feature-length narrative film production as they are in television. The investigation focuses on what it truly is to write Brazilian cinema; what structures are behind the profession of creating cinematic stories; and what is the director s dominion of power regarding creation, considering its impact on the screenwriter s work and, therefore, the conditions for creating stories for cinema. The methodological strategy involves qualitative resources, such as in-depth interviews analyzing the screenwriting profession; the use of data gathered through bibliographical research as a trigger for discussions with the screenwriters themselves; media material on the subject; and the actions of other actors in the field, such as audiovisual project sponsors. The finished project should serve as a source of information which can inspire further examinations of narrative construction in Brazilian cinema, especially regarding approaches that embrace the field s representational forms, as well as the social, economic, and financial conditions required for enduring as a part of the audiovisual production chain.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |