$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: YOU KNOW, I FELT LIKE I HAD BEEN TOTALLY TOSSED INTO THIS, WHAT AM I GOING TO DO HERE NOW, YOU KNOW?: THE ENGLISH LANGUAGE SCHOOLS AS (NON) PLACES INTERTWINED WITH EMOTIONS FOR TEACHERS FROM THE PERSPECTIVE OF THE APPRAISAL THEORY
Autor: TERESA CRISTINA GOMES DE CARVALHO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ADRIANA NOGUEIRA ACCIOLY NOBREGA - ADVISOR
ADRIANA RODRIGUES DE ABREU - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 53818
Catalogação:  21/07/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=53818@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=53818@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.53818

Resumo:
Situated in the field of Contemporary Applied Linguistics (Fabrício, 2006; Miller, 2013; Moita Lopes, 2006; Pennycook, 2006; Rajagopalan, 2003, this dissertation aims to understand how four teachers inserted in the job market of English language schools build their emotions associated with these educational institutions, herein understood according to the notions of place (Tuan, 2013) and nonplace (Augé, 2012). English language schools as places are linked to the idea of permanence and affectionate human relationships; as nonplaces, they can become spaces of transience and impermanence. For an understanding of how English language schools fit into the current education scenario, this research draws upon debates on contemporary education (Chaves, 2019; Laval, 2019), having as its theoretical foundations the studies about emotions and social life (Rezende; Coelho, 2010) and teachers emotions (Nias, 1996; Zembylas, 2002, 2003a, 2003b, 2004, 2005). The data was generated during informal conversations with the four participating teachers, and once generated, it was transcribed. Excerpts were selected and divided into three themed sections that depict different moments of these teachers before and after entering the job market. As a theoreticalmethodological tool, this qualitative research (Santos, 2013; Darlington; Scott, 2002; Denzin; Lincoln; 2006) is based on the Appraisal Theory (Almeida, 2012; Ikeda 2012; Martin; White, 2005; Vian Jr., 2011, 2012; White, 2004), stemming from the Systemic-Functional Linguistics (Halliday, 1994), to understand how emotions emerge through the teachers lexicogramatical choices in their evaluations of English language schools. The understandings point to the possibility that these institutions are felt as nonplaces, which suggests the need for the creation of a theoretical-reflective space in which teachers emotions are thought of as bringing meanings to their experiences (Zembylas, 2003).

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui