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Título: THE INTERNAL COMMUNICATION NARRATIVE OF NISSAN MOTORS OF BRAZIL IN A PANDEMIC CONTEXT
Autor: MICHELLE PEREIRA DE SOUZA M PIEIRO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  LUIS ALEXANDRE GRUBITS DE PAULA PESSOA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 51488
Catalogação:  11/02/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=51488@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=51488@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.51488

Resumo:
The COVID-19 pandemic mobilized organizations that, in an effort to mitigate the contamination of their various audiences, adapted their routines and processes. In terms of actions aimed at its employees and service providers, internal communication played a key role. In this context, this dissertation aims to analyze the internal communication narrative of Nissan Motors do Brasil, implemented during the Pandemic period. The corpus of the analysis consists of e-mail marketing pieces, made available by the organization, in the time cut from January to August 2020. From a methodological point of view, we made use of semiotic analysis tools, with emphasis on the themes and figures used in the speech in question. The results of the analysis point to changes in the narratives throughout the period in question, with emphasis on the effects of a sense of informality and flexibility. The research contributes to the reflection about the internal communication process of the company by comparing the communication content with actions and organizational routines.

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