$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: LOOK AT ME HERE AGAIN!: THE TAKING OF THE STREETS IN 2013 AND ITS INEXHAUSTIBLE
Autor: BEATRIZ DIOGO TAVARES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JULIO CESAR VALLADAO DINIZ - ADVISOR
Nº do Conteudo: 34812
Catalogação:  16/08/2018 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34812@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34812@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.34812

Resumo:
This thesis approaches the acts that took the streets of Brazil from June 2013, from both na aesthetic and political perspective. Following the very multiple aesthetics of the acts, the text, written in the form of diaries, makes use of a broad universe of cultural references. Written in the first person and bringing the issues to the current moment, the work evidences the dimension of the presence in the aesthetic experience (as well as in politics through direct actions). In an anthropophagic process, the writing transits through Facebook posts, photographs, poetry, performance, theater, cinema, graffiti, cartoons, philosophy, history and carnival. The thesis does not propose to explain the acts or to set them in the History, but in telling stories, uses the events as a source of inspiration for a new creation, with a reflective writing about the world, culture, art, politics, urban life and the very current moment. The focus is on a singular body that has passed through the streets of Rio de Janeiro in certain moments of intensity (from 2013 to 2016), leaving also its traces in the city. In saying that 2013 is not over, what the author intends is not to reveal what would be its consequences in Brazil today, but to draw attention to its inexorable opening, which does not allow easy conclusions. Therefore, the thesis itself remains unfinished. It is a poetic essay, which seeks to capture what of 2013 the author considers its inexhaustible poetry. 2013 was a great movement of occupation of cities, resignifying spaces and lives. And like those demonstrators who always have returned after the police attacks, singing Look at me here again!, there is something that always comes back, that does not surrender to the imposed dispersion and even makes a point of making fun dancing. The thesis is this dance.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui