$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: TEACHER TURNOVER IN RIO DE JANEIRO PUBLIC MUNICIPAL SCHOOLS
Autor: MARCELA BRANDÃO CUNHA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  FATIMA CRISTINA DE MENDONCA ALVES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 26443
Catalogação:  20/05/2016 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26443@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=26443@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.26443

Resumo:
The objectives of this thesis focused on studying the teacher turnover dynamics in Rio de Janeiro public municipal schools. It begins of the assumption that there are patterns non-random of distribution of teachers between schools, especially regarding teaching qualification, socioeconomic status of students and school achievement. In this way, teachers with more favorable profile would be more prone to teach to students with more favorable characteristics too. In relation to theoretical review, stand out studies that investigate the process of mobility of the teacher between schools, in which aim to identify the main factors associated with teacher s decision to move to another school; Other researchs presents evidence about the potential impact of higher turnover on schools. With predominantly quantitative and longitudinal approach, the study covers teachers who entered the school system between 2002 and 2012. As a first approach to research, are listed the main features teachers and mobility trends among schools. The second approach is the relationship between teacher turnover in schools and the main characteristics of teachers and students that compose it. Therefore, we have as unit of analysis both teacher and school. In accordance with the above objectives, the study uses the following data: municipal legislation about the transfers of teacher between schools; administrative data on transfers of teachers between schools; information relating to the individual characteristics of teachers, from school census; Data regarding the socioeconomic status and the student s school achievement. Among the main results, with regard to teacher mobility between schools, there was a higher recurrence among more experienced professionals. About school turnover, is possible to suggest the following trends: convergence of profiles less favorable of teachers and students in schools that lost higher quantity of teachers and received the most number of novice teachers; more favorable characteristics of teachers and students in schools that received more number of teachers by transfer from another educational institutions.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
CHAPTER 8  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui