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Título: CHALLENGES AND PERSPECTIVES IN DESIGN EDUCATION: EXPERIENCE IN THE DISCIPLINE DSG1002 - PROJECT PLANNING AT PUC-RIO.
Autor: ROBERTA PORTAS GONCALVES RODRIGUES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  RITA MARIA DE SOUZA COUTO - ADVISOR
IZABEL MARIA DE OLIVEIRA - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 23929
Catalogação:  27/01/2015 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=23929@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=23929@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.23929

Resumo:
Considering the teaching methods in discipline DSG1002 -- Planning Project, belonging to the Design graduation course at PUC_Rio, this thesis intends to theorize teaching methods, having as its research field the above mentioned discipline in the 2011-2013 period, and presenting the proposal of a pedagogical instrumental pattern for teaching projects. This work is based on the Mamede-Neves homologous pattern and it articulates the researches made by Vergnaud, Bleger, Pichón-Riviève, Wertheimer, Cross and Schön.

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