$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: HISTORY AND MEMORY OF PROLER (1992- 1996): AN INSTITUINT EXPERIENCE ON READING
Autor: STELLA DE MORAES PELLEGRINI
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ELIANA LUCIA MADUREIRA YUNES GARCIA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 16420
Catalogação:  04/10/2010 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16420@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16420@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16420

Resumo:
This thesis intends to explore an important moment of the reading history in Brazil (1992-1996), when PROLER – National Program for Reading Incentive – was developed. PROLER was the first Public Policy ever enacted on reading in this country. While in effect, reading was the primary focus of all actions. The program was not limited to the actual books, which were, until that moment, the main concern of the previous administrations, including those under state of exception. Extensive research on PROLER, supported by bibliographic resources, documents and verbal narratives, indicates that the program achieved its main objectives. As a result, reading has returned to be considered, under Freire’s approach, as reading of the world, which entails comprehensive critical extent, focused on the mobilization of the individuals for social, cultural and political inclusion indistinctly in all layers of our social pyramid. Another important aspect is the simiotic dimension of reading, which allows individuals to find meaning on the world around themselves since their very births and consequently to discover their very own. These were two of the programs that, under such conditions have become an instituint experience discussed in all of its perspectives in the course of this exercise, in such a manner that provides fundament to the applied theorectical-methodological apparatus.Through the privileged reading of this assignment, PROLER occupies a dimension of reseach-intervention for which the movements and processes are important and for this very reason, the program is self-denominated as research-in-progress. In this spirit, I tried to analyse the PROLER as a research-intervention and as an instituint experience on reading. Given this option, I have elected the theoretical-methodological chain of institutional analyses, more specifically the French socio-analysis. Such an option led me to believe that the implemented actions on beneath of reading between the years of 1992 and 1996 in all Brazilian states presented the material substance to convert this nation into a country of readers and to be properly considered as a Public Policy on reading.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui