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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: THE GREEN MARKETING AS COMPETOTOVE ADVANTAGE: CASE NATURA Autor: THIAGO MONNERAT NAVEGA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JOAO RENATO DE SOUZA COELHO BENAZZI - ADVISOR
Nº do Conteudo: 16046
Catalogação: 29/07/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16046@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16046@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16046
Resumo:
Título: THE GREEN MARKETING AS COMPETOTOVE ADVANTAGE: CASE NATURA Autor: THIAGO MONNERAT NAVEGA
Nº do Conteudo: 16046
Catalogação: 29/07/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16046@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16046@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16046
Resumo:
The concern with the environment is increasingly present in various segments of
society. Seen this before and this current context, a growing number of
companies began to consider the environmental impact of their activities, not only
by the obligations of law, in order not to suffer punishment, but also to gain a
competitive advantage in terms of differentiation products through ecological
characteristics or by cutting the costs of implementing a policy toward the green,
such as alternative ways to capture the energy, re-use of water, recycled material
used in the production line or packaging. This paper seeks to identify, efforts by a
company, if the nature, with investments in products and processes with
ecological character and contribute to the preservation and welfare of the
environment and seek to measure up to that point, the use this policy was
essential for its image to consumers and their growth within the market of
cosmetics.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |