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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: HYBRIDIZATION OF OFFSHORE VESSELS Autor: MARCUS VINICIUS ADORNO BORGES PINTO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
SERGIO LEAL BRAGA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 69257
Catalogação: 04/02/2025 Liberação: 11/02/2025 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=69257&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=69257&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.69257
Resumo:
Título: HYBRIDIZATION OF OFFSHORE VESSELS Autor: MARCUS VINICIUS ADORNO BORGES PINTO
Nº do Conteudo: 69257
Catalogação: 04/02/2025 Liberação: 11/02/2025 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=69257&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=69257&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.69257
Resumo:
With a focus on industrial energy transition, particularly in the transportation sector,
this study analyzes the application of hybridization as a means to optimize energy
production in vessels. Data from a platform support vessel for oil were collected
over 6 months. It was observed that this vessel conducts operations with a high
degree of transience, which tends to increase the specific fuel consumption of
thermal engines by operating outside their optimal points. A simulator was created
to compare the vessel s collected operations with those of an energy generation
system containing an energy storage unit—specifically, lithium-ion batteries
connected to the bus powering electric propulsion motors, absorbing transient loads
from the ship s demand and allowing thermal engines to operate optimally in
relation to consumption. Strategies were suggested using simple averages and
moving averages to coordinate engine power in hybridization, maintaining their
behavior more stable and closer to operation with lower specific fuel consumption.
It was noted that for operations with higher transience, particularly those involving
dynamic vessel positioning, hybridization was more efficient, resulting in a
consumption reduction exceeding 30 percent. Finally, a case study was conducted for the
application of hybridization in a typical month of vessel operation. After applying
the simulations, consumption reduction values of 45,701liters/month were
obtained, representing a 22.58 percent fuel savings for the vessel. Extrapolating the
operation for the system s 10-year expected lifespan, its financial viability was
confirmed, with an estimated annual savings of 2,761,317.43 reais attributed to
reduced consumption and maintenance costs.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |