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Coleção Digital
Título: ENERGY EFFICIENCY OF SERIES HYBRID ELECTRIC VEHICLES Autor: FERNANDO ZEGARRA SANCHEZ
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
SERGIO LEAL BRAGA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 19553
Catalogação: 22/05/2012 Liberação: 22/05/2012 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19553&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19553&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19553
Resumo:
Título: ENERGY EFFICIENCY OF SERIES HYBRID ELECTRIC VEHICLES Autor: FERNANDO ZEGARRA SANCHEZ
Nº do Conteudo: 19553
Catalogação: 22/05/2012 Liberação: 22/05/2012 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19553&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19553&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19553
Resumo:
This dissertation presents the evaluation of the energy efficiency of
a series hybrid electric vehicle through the theoretical development of two
electric propulsion systems and an experimental study of fuel consumption
of the original vehicle. The experimental analysis was done by a test setting,
consisting mainly by a chassis dynamometer, an autopilot system and a
fuel flowmeter, all connected to the data acquisition system. In this study
it was developed two theoretical models of propulsion systems for HEV.
The first one consists of four in-wheel motors and the second one consists
of two in-wheel motors on the rear axle. There are various methods for
embedding a motor in the wheel. It is necessary to consider the weight,
power and transmission efficiency. In the theoretical model it was considered
a cycloidal reducer, which allows a reduction of 3:1 to 119:1 in one stage
with an efficiency of 93 percent, together with a brushless DC motor, which has a
high power density. The results of the evaluation of the electric propulsion
systems show that the model with four in-wheel motors is more efficient than
the model with two in-wheel motors. This is a consequence of the fact that
the second model is heavier, because it needs a bigger amount of batteries
and more robust motors. In the evaluation of the HEV energy consumption
in comparison with the original gasoline model, it was observed interesting
results regarding the energy savings. The HEV presents better performance
in urban cycles that in road cycles, saving 57,6 per cent of the consumed energy in
urban cycles and 11,4 per cent in road cycles.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES AND APPENDICES |