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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: DANCER IN THE DARK: TRADITION AND RUPTURE IN THE CINEMA OF LARS VON TRIER Autor: JULIANA MACHADO DE CARVALHO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MIGUEL PEREIRA IN MEMORIAM (MIGUEL SERPA PEREIRA) - ADVISOR
Nº do Conteudo: 16600
Catalogação: 30/11/2010 Liberação: 30/11/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16600&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16600&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16600
Resumo:
Título: DANCER IN THE DARK: TRADITION AND RUPTURE IN THE CINEMA OF LARS VON TRIER Autor: JULIANA MACHADO DE CARVALHO
Nº do Conteudo: 16600
Catalogação: 30/11/2010 Liberação: 30/11/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16600&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16600&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16600
Resumo:
The movie industry has evolved a standardised visual strategy for film
production and marketing, which promotes a proliferation of clichés, determining
the use of the known images and their respective readings. Part of a mass culture
that is present in a global scale, these representations are attached to the
conventions and illusionism of cinema through technical effects to seduce the
viewer s gaze and keep out the dark and mysterious aspects of life. We analyze in
this work how the contemporary filmmaker Lars von Trier performs his critical
reading of the clichés of contemporary culture in his own films. In the film
Dancer in the Dark (2000), von Trier uses the tradition of tragedy, melodrama and
musical not as a mere stylistic effect, but as a strategy to make a reflexive game.
Promoting in each movie the double movement of continuity and breaking of
conventions, we notice how von Trier s film style inherits a tradition of modern
cinema and how it demonstrates so many affinities with his fellow Dane Carl
Dreyer, in his quest to create life on the screen.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 |