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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: ROTOR ACCIDENT ANALYSIS: MODELLING AND SIMULATION Autor: RICARDO E SILVA DE SANT ANNA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
RUBENS SAMPAIO FILHO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 11885
Catalogação: 09/07/2008 Liberação: 09/07/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11885&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11885&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11885
Resumo:
Título: ROTOR ACCIDENT ANALYSIS: MODELLING AND SIMULATION Autor: RICARDO E SILVA DE SANT ANNA
Nº do Conteudo: 11885
Catalogação: 09/07/2008 Liberação: 09/07/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11885&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11885&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11885
Resumo:
A problem related with an air compressor gave birth to the
MSc Thesis. Problems related with rotative machines are
usual in the industrial field. Difficulties come from the
data gathering in order to analyze, and propose
a theory of failure in order to explain and avoid the
recurrence of such problem. Modelling a rotor with a
Timoshenko beam element and the discretization by finite
element method permit the dynamical analysis and
the modal analysis of the rotor considering its interaction
with the radial and thrust bearings (assuming stiffness and
rigidity). The work is divided in seven chapters: chapter
one introduces the work and gives the overview
of it; chapter two describes the industrial problem; chapter
three is a brief explanation of bearing types and the
fundamental principle of lubrication; chapter four
introduces vibration theory and modal analysis; chapter five
introduces the finite element method; chapter six is the
simulation of the problem, using tailor-made MATLABr
programs to reconstruct the problem and to compare the test
field results with the here mentioned formulation; chapter
seven discusses the results and proposes future works.
Appendix shows the kinetic theory and the beam deformation
model used in the program and the Laval simple rotor as a
limited description of the dynamic of a rotor with
distributed mass, rigidity and stiffness. The aim
of this work is to help understand and avoid the recurrence
of the failure described and to easy the understanding of
modal analysis for new engineers and technicians which will
deal with rotor dynamics.