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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: HIGHER EDUCATION, WORK AND CITIZENSHIP OF THE BLACK POPULATION: WHAT HAPPENED TO THE STUDENTS WHO BENEFITED FROM THE PUC-RIO S AFFIRMATIVE ACTIONS AFTER THEIR COLLEGE EDUCATION? Autor: REINALDO DA SILVA GUIMARAES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
DENISE PINI ROSALEM DA FONSECA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 11166
Catalogação: 10/01/2008 Liberação: 10/01/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11166&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11166&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11166
Resumo:
Título: HIGHER EDUCATION, WORK AND CITIZENSHIP OF THE BLACK POPULATION: WHAT HAPPENED TO THE STUDENTS WHO BENEFITED FROM THE PUC-RIO S AFFIRMATIVE ACTIONS AFTER THEIR COLLEGE EDUCATION? Autor: REINALDO DA SILVA GUIMARAES
Nº do Conteudo: 11166
Catalogação: 10/01/2008 Liberação: 10/01/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11166&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11166&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11166
Resumo:
This work deals with life histories of college students
from PUC-Rio, after their
graduation, who were included in the university s
affirmative action program since
1993, with special emphasis on the black population. Those
students belong to social
networks called community pré-vestibulares. The aim of
this work is to know the
present professional reality of those individuals and to
measure the impact of their
college education upon their material lives and their
social relations within family and
community. This analysis is political and symbolically
relevant because will enable to
describe unknown aspects of the present professional life
of the black population. Those
aspects relate to day-to-day experiences of their entrance
to the job market, as well as to
the recently open access to a new cultural reality to the
black population. The research is
based on the interview of 14 individuals, whose life
histories were described and
analyzed with the purpose of understanding the impact of
their professional training
upon their rights as citizens of Brazilian society. The
goal is to contribute information
which will enable an evaluation of the impact of the
affirmative actions of higher
education institutions, as well as in the job market,
concerning the remaining contents of
racial relations in Brazilian cultural and social life.