Logo PUC-Rio Logo Maxwell
TRABALHOS DE FIM DE CURSO @PUC-Rio
Consulta aos Conteúdos
Estatística
Título: USE OF RUST LANGUAGE FOR PARALLELISM IN VIDEO GAME SERVERS
Autor(es): MARK PIMENTEL MATHEUS RIBEIRO
Colaborador(es): NOEMI DE LA ROCQUE RODRIGUEZ - Orientador
Catalogação: 14/NOV/2023 Língua(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Notas: [pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
[en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio.
Referência(s): [pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=64859@1
[en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=64859@2
DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.64859
Resumo:
Currently, some of the most famous games in the market accommodate hundreds of players competing online simultaneously. As a result, game companies are increasingly concerned about producing online games and services. Keeping this in mind, parallelism proves to be necessary, and in this project, we will explore the advantages of using Rust for the creation of these servers.
Descrição: Arquivo:   
COMPLETE PDF