Título: | MODELING AND SIMULATION OF AN INTERCONNECTED SUSPENSION | ||||||||||||
Autor(es): |
LEO HERSZENHAUT |
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Colaborador(es): |
MAURO SPERANZA NETO - Orientador |
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Catalogação: | 09/JUL/2013 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
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Tipo: | TEXT | Subtipo: | SENIOR PROJECT | ||||||||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
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Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=21736@1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/TFCs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=21736@2 |
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DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.21736 | ||||||||||||
Resumo: | |||||||||||||
This work presents the modeling and simulation of an interconnected vehicle suspension utilizing a non-linear planar vehicle with four degrees of freedom (roll – or pitch – body and wheels heave), including the suspension mechanism and bumpers with different bump and rebound reactions. It also presents an analysis of this type of suspension on the control of the roll (pitch) angle of the vehicle.
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