Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
Estatística
Título: THE EYE OF THE EXILED: THE CONDITION OF EXILE IN ADIRLEY QUEIRÓS
Autor: BRUNO RIBEIRO PERETI
Colaborador(es): ANGELUCCIA BERNARDES HABERT - Orientador
Catalogação: 04/JUL/2019 Língua(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Notas: [pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
[en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio.
Referência(s): [pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=40641&idi=1
[en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=40641&idi=2
DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.40641
Resumo:
The study proposes the analysis of Adirley Queirós films from a condition of exile. On his filmography — Rap, o canto da Ceilândia (2005), Out of Green (2009), Dias de Greve (2009), A Cidade é uma Só? (2012) and White Out, Black In (2014) — the filmmaker discuss as his main theme the relationship of the residents of the Distrito Federal s suburb with Brasília. It is discussed how Queirós manipulates new identities with the subjects through an aesthetic search that crosses documentary with fiction. Thus, the films generate a personal narrative of Ceilândia.
Descrição: Arquivo:   
COMPLETE PDF