Título: | CITIZENSHIP AND THEME MEDIA-SCHEDULING IN PARTNER RJ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Autor: |
ANDRÉA PESTANA CAROLI DE FREITAS |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Colaborador(es): |
ADRIANA ANDRADE BRAGA - Orientador |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Catalogação: | 09/SET/2016 | Língua(s): | PORTUGUESE - BRAZIL |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tipo: | TEXT | Subtipo: | THESIS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Notas: |
[pt] Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio. [en] All data contained in the documents are the sole responsibility of the authors. The data used in the descriptions of the documents are in conformity with the systems of the administration of PUC-Rio. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Referência(s): |
[pt] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=27325&idi=1 [en] https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/projetosEspeciais/ETDs/consultas/conteudo.php?strSecao=resultado&nrSeq=27325&idi=2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DOI: | https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.27325 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Resumo: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
This study issues the phenomenon of media popularization by analysing
the Brazilian news show Parceiro do RJ -TV Globo, in order to aprehend the elements
that compose the representation of a media citizenship expressed in its
agenda. By analysing this agenda, three main topics were identified on the representation
of the media citizenship proposed by the news show: urban infrastructure;
religiosity; and cultural expressions. The analysis showed the way through
which the media corporation uses social agents discourse to legitimate their own
positions.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|