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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: RAILWAY LOGISTICS: RESOLUTION OF THE CARS AND LOCOMOTIVES SHORT-TERM ALLOCATION PROBLEM Autor: FERNANDA CORREIA HAMACHER
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
OSCAR PORTO - ADVISOR
EDUARDO UCHOA BARBOZA - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 6776
Catalogação: 08/08/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6776@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6776@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.6776
Resumo:
Título: RAILWAY LOGISTICS: RESOLUTION OF THE CARS AND LOCOMOTIVES SHORT-TERM ALLOCATION PROBLEM Autor: FERNANDA CORREIA HAMACHER
EDUARDO UCHOA BARBOZA - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 6776
Catalogação: 08/08/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6776@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6776@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.6776
Resumo:
The complexity of the logistic process in railway freight
transportation
provides a natural environment for the development of
decision support tools
that allow the companies to make a more efficient use of
their resources. In
this work we present an original integer programming model
for the Cars
and Locomotives short-term Allocation Problem. This
problem consists in
determining the movement of the cars (loaded and empty)
and locomotives
on the railway network in order to maximize the profit
obtained with the
requested demand in the given period. We also present an
extension of
the model in which certain delays and anticipations of
trains on the first
day of the period are allowed. For all instances tested,
this problem was
solved to optimality or near-optimality in a reasonable
time, either for
academic or practical purposes. We present a description
of the problem,
the mathematical formulation, the preprocessing techniques
used, as well as
the computational results obtained.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
BIBLIOGRAPHY |