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Título: ADO-AADO, CADA UM NO SEU QUADRADO!: THE PLACE OF BLACK REPRESENTATIONS FROM FAVELA IN THE MEDIA DISCOURSE OF THE NEW MAN OF FASHION
Autor: THIERRY DA SILVA COUTINHO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  CLAUDIA DA SILVA PEREIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 64873
Catalogação:  14/11/2023 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=64873@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=64873@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.64873

Resumo:
The present doctoral thesis aims to reflect the discourse of the new manof western fashion and its media representations. From there, I propose to analyze the place occupied by young, black and brazilian peripheral identities in this space. For this, I carry out a literature review on the notion of gender in the West as a social construction, in order to think about the social hierarchies of masculinities. Then, I present the new man and contextualize the scenario of its emergence, identifying its different marketing categories. Then, I use the theory of social representations to think about the ways in which the media and fashion represent black bodies, establishing the black identities residing in Rio s favelas as a cut. Finally, I chose Mangueira favela, located in the north of Rio de Janeiro, to establish a comparison between these media images of the young favelado with the ways and fashions of young people from Mangueira posted on the social network Instagram.

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