$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: USE OF SELF-REGULATED LEARNING STRATEGIES AND THE BELIEF IN ACADEM IC SELF-EFFICACY: A STUDY WITH FRESHMAN UNIVERSITY STUDENTS
Autor: THIAGO JANUARIO LISBOA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  SILVIA BRILHANTE GUIMARAES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 62058
Catalogação:  23/03/2023 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62058@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62058@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.62058

Resumo:
The present work aims to relate the academic self-efficacy belief and the use of self-regulated learning strategies with the perception of academic performance of freshman university students and to verify whether these students present variation in their academic self-efficacy beliefs and in their use of self-regulated learning strategies throughout the first semester. 70 university students entering a higher education institution participated in the research. They answered the form at two different times, at the beginning and at the end of the first semester of graduation. It is a quantitative research in which, through an electronic form, the following instruments were applied: 1) characterization form; 2) Learning Strategies Scale for University Students (EEA-U); 3) Higher Education Self-Efficacy Scale (AEFS). The results indicate that there are positive correlations between the belief in academic self-efficacy and the perception of academic performance of freshman university students, and also between the use of self-regulated learning strategies and the perception of academic performance. That is, students who most used self-regulated learning strategies were those who reported having a higher perception of academic performance. Just as students who reported having more confidence in their ability to perform their academic tasks are those who have a greater perception of their academic performance.The results also found indications that there was no increase in the belief in academic self-efficacy and in the use of learning strategies, except for strategies related to interaction with peers, throughout the first semester of graduation. The results were discussed in the light of the Social Cognitive Theory. Considering the challenges encountered by university students entering higher education and the importance of believing in academic self-efficacy and the use of self-regulated learning strategies to overcome these challenges, institutionalized actions are proposed in order to promote these constructs. Finally, new studies are suggested to expand the knowledge of these constructs in university freshmen students.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui