$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Formato DC |



Título: RESEARCHING IN THE SOCIO-EDUCATIONAL SYSTEM OF DEPRIVATION OF LIBERTY: TIME OF SOCIO-EDUCATION AND OF ADOLESCENTS
Autor: MARIA TEREZA AZEVEDO SILVA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARIA HELENA RODRIGUES NAVAS ZAMORA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 62005
Catalogação:  20/03/2023 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62005@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=62005@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.62005

Resumo:
The practice of Socioeducation that is developed within its paradigm, in an ethical and pedagogical way, and which fully respects all adolescents and their families, still faces many adversities and contradictions in the compliance field of socioeducational measures (MSE). The objective of this thesis, developed by the composition of scientific articles, presents (through institutional implication) an ap-proach to the issues that emerged in the field of research in socioeducational units of deprivation of liberty in the socioeducational system (SSE) of the state of Rio de Janeiro, in the General Department of SocioEducational Actions (Degase), about aspects of the institutional interactions present. This work investigates and analyzes such experience of the research activity with the use of autoethnography articulated with the implication analysis, a device of Institutional Analysis, and a literature review on the subject and similar, exploring aspects of this field, the interaction between the institution and professionals from the units in the relationship with the researchers. It presents the research path in Socioeducation of a professional who is a worker and researcher in this system, and seeks to articulate the experience to understand questions around what it is like to research at Degase, when the resear-cher integrates (or not) the body of institution’s employees. This study seeks to verify if the research activity in this field is promoter of some instituting action, whether it can provoke instituting processes aimed at the practice of Socioeduca-tion, related to adolescents in compliance with a socioeducational measure of de-privation of liberty. The analysis and discussion presented in this thesis, from different perspectives, point out productive reflections to public policies related to this field of research, to reach a time of Socioeducation and of adolescents.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui