$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: PRODUCTION OF SPACE AND SUBJECTS OF EVERYDAY SCHOLAR: APPOINTMENTS AND CONSIDERATIONS FOR A ANALYSIS METHODOLOGIC OF SCHOOL
Autor: GABRIEL BALARDINO BOGADO FARIA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOAO RUA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 56826
Catalogação:  29/12/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=56826@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=56826@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.56826

Resumo:
This thesis seeks to analyze the production of the school space by the subjects involved in it, expressing the action in the near order and in the distant order, seeking to find ways to transform the hegemonic relations established there. For this, the school space is analyzed from the triad School (related to conceived space), school (related to perceived space) and school space (related to lived space). Based on these categories, we seek to think about spatialities and how the processes of domination of space and discipline of bodies occur, as well as the processes of resistance to these processes. Thus, it seeks to understand the interactions between different subjects in close and distant orders, analyzing their strategies and intentions from reports and experience reports. Thus, categorizing them as hegemonic, hegemonic and counter-hegemonic subjects, one thinks about the different tensions that occur in the school space and the possibilities of rupture that exist in it. The aim is to point out paths of investigation in the school space that allow for understanding the dynamics and analyze the intersection of the trajectories of subject-bodies that bring external marks to the school that are internalized in relationships that reproduce tensions of class, race, sex and gender, among others and that can provide the contestation of hegemonic orders in search of other ways of doing/being in/of the school space. The thesis brought forward is that the school space is produced from the action of subjects in a dispute that relates action strategies in the near and distant order in which hegemonic agents seek to control everyday life through the domination of spaces and the disciplining of bodies within a capitalist Ideological project. In this process, it also opens up possibilities for action by counter-hegemonic/hegemonic subjects who seek horizons that go beyond the current school-society interactions.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui