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Título: EMPLOYER BRANDING TO RETAIN AND ATTRACT TALENTS
Autor: LUIZ PAULO PRADAL RENHA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOAO RENATO DE SOUZA COELHO BENAZZI - ADVISOR
Nº do Conteudo: 53967
Catalogação:  29/07/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=53967@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=53967@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.53967

Resumo:
The objective of this article is to present the dimension of the lack of qualified manpower with university education in Brazil and how it makes more difficult the process of retaining and recruiting contributors on the Human Resources sector of the big and medium organizations present in Brazil. It will also be highlighted the ways that people inserted in the labor market evaluate the attractiveness of a company and the importance of having a solid employee brand in this scenario of high dispute for employees with the highest standard of education. Adding to all of that, the meaning of the term Employer Branding will be explained and how the big organizations of Brazil and all over the world have given relevance to that topic.

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