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Título: THE QUOTA POLICY IN A HIGHER EDUCATION INSTITUTE: THE EXPERIENCES OF BLACK QUOTA STUDENTS
Autor: LUIZ GUSTAVO BORGES DO ROSARIO
JOSETE PEREIRA PERES SOARES
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 52312
Catalogação:  20/04/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52312@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52312@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.OSQ.52312

Resumo:
This article presents one of the ramifications of affirmative actions, the quota policy, investigating its possibilities. The objective was to investigate possible interference in the use of the racial and social quotas. To this end, a data collection was carried out through semi-structured questionnaires concerning black students from the pedagogy course of a Higher Education Institute, located in the interior of the State of Rio de Janeiro. Through the interviewees reports, it was possible to verify the importance of affirmative actions not only as a tool of diversity, but also as a guarantee of social justice.

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