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Título: THE CHALLENGES ON MODERN RETAIL AND THE IMPORTANCE OF EXPERIENCE TO MILLENIAL CONSUMERS: CASE AMARO AND RESERVA
Autor: MARIA VITORIA LEVIER CARDOSO MACIEL
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ALESSANDRA BAIOCCHI ANTUNES CORREA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 52116
Catalogação:  08/04/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52116@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52116@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.52116

Resumo:
This paper analyses the millenial customer and their purchase behavior, trying to understand their perception towards omnichannel experience, offline and online. The research had its foundation on analyzing initiatives from two cases, Amaro and Reserva. Both have shown interesting ideas of customer treatment, convenience, environment, creation and personalization of products and omnichannel operation. From the main outcomes in this study, it is possible to highlight the importance of understanding the consumer s journey for the development of the omnichannel strategy, that allows purchase process facilitation by channel unification.

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