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Título: SPORTS MARKETING: THE CONSUMER S PERCEPTION REGARDING THE SPONSORSHIP OF THE BANCO BS2 TO THE PROFESSIONAL FOOTBALL OF THE CLUBE DE REGATAS DO FLAMENGO
Autor: BEATRIZ NUNES DE CASTRO BARROS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARCO AURELIO DE SA RIBEIRO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 47646
Catalogação:  24/04/2020 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=47646@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=47646@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.47646

Resumo:
This study contributes to managers, marketers, as well as professionals from similar areas to have a greater knowledge about the concept and importance of sports marketing as a tool for building and consolidating a brand. In Brazil, the expressive growth of sports marketing in the last decades is due to sports-oriented marketing actions, since it is possible to promote a certain product and/or service implicitly to the consumer, making it part of the environment and not taking it away from the main focus, which is the sporting event itself. The work used as a methodology a quantitative research to analyze if the investment made by banco BS2 to Clube de Regatas do Flamengo professional s soccer team is providing return to the company in terms of greater brand recognition.

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