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Título: WHITENESS AND EDUCATION: A STUDY AMONGST TEACHERS OF PUBLIC SCHOOLS IN RIO DE JANEIRO
Autor: ANNA LUIZA BARBOSA MARTINS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARIA HELENA RODRIGUES NAVAS ZAMORA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 46268
Catalogação:  09/12/2019 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46268@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=46268@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.46268

Resumo:
This research s objective was to study the white ethnic-racial identity as perceived by teachers working in municipal schools in Rio de Janeiro, selected by convenience sampling. The goal was to investigate how these self-categorized white educators comprehend their own whiteness in face of their public at school - mostly black pupils. This work consists of a dialogue between Critical Social Psychology and Education, using the technique of individual interviews, duly analyzed by the Content Analysis method. The article indicates that white educators need to recognize themselves as racialized and that collective actions and public policies must be enforced to deal with the reverberations of racial inequality in the school environment.

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