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Título: SPORTS MARKETING: THE USE OF SPORTS AS AN ALTERNATIVE MEDIA FROM THE BEVERAGE INDUSTRY OF THE USA
Autor: NATALIE BRAGANCA DUSENBERG
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARCO ANTONIO FERNANDES DE OLIVEIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 4475
Catalogação:  04/02/2004 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4475@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4475@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.4475

Resumo:
Although Brazil is one of the biggest economies of the world, it still shows very small development in the sport segment. The sport sponsorship, one of the forms of sports marketing, is on an extremely advanced platform in the North American market and the beverage industry is one of the industries, which usually uses this means of communication. This paper aims to shed a bit more light on the way some beverage companies are using these alternative media to reach their objectives and also to reflect on what elements lack in Brazil so that companies can advance and really believe in sports marketing as a means to reach their own objectives and help the development of that sector in the country.

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