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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: LOYALTY ANALYSIS IN IT CONSULTING SERVICES IN THE BUSINESS-TO-BUSINESS MARKET Autor: ROGERIO NASCIMENTO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
PAULO CESAR DE MENDONCA MOTTA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 4230
Catalogação: 01/12/2003 Liberação: 01/12/2003 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4230&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4230&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.4230
Resumo:
Título: LOYALTY ANALYSIS IN IT CONSULTING SERVICES IN THE BUSINESS-TO-BUSINESS MARKET Autor: ROGERIO NASCIMENTO
Nº do Conteudo: 4230
Catalogação: 01/12/2003 Liberação: 01/12/2003 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4230&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=4230&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.4230
Resumo:
The purpose of this study is to identify the attributes
that determine the customers loyalty to its IT consulting
services suppliers. We started this study with a
bibliographical research on the concepts of services,
quality, satisfaction, loyalty, relationship, retention,
customer bonding and characteristics of the IT consulting
market. After that, it carried through interviews with
executives from different segments. A survey was elaborated
based on the bibliographical research and the interviews.
A loyalty model was created using the independent variables
brand, relationship with the sales team, support,
relationship with the consultants team, price, service,
switch barriers and the dependent loyalty variable,
resultant of the agglutination of satisfaction, repurchases
and recommendation. The research findings showed that the
attributes brand, relationship of the consultants team,
price and service had been most important to explain the
loyalty. The findings showed that 54% of the customers are
truly loyal, 19% as prisoners (spurious loyalty), 6% as
accessible (latent loyalty) and 21% as of high risk
(loyalty absence). It also showed that the public sector is
less loyalty (25%) than other sectors.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
BIBLIOGRAPHY AND ANNEX |