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Coleção Digital
Título: LOW-INCOME CONSUMER DEBT AND BEAUTY PRODUCTS: A QUALITATIVE STUDY Autor: CARLA CATRAN BAUMWORCEL
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARCUS WILCOX HEMAIS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 34180
Catalogação: 15/06/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34180@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34180@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.34180
Resumo:
Título: LOW-INCOME CONSUMER DEBT AND BEAUTY PRODUCTS: A QUALITATIVE STUDY Autor: CARLA CATRAN BAUMWORCEL
Nº do Conteudo: 34180
Catalogação: 15/06/2018 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34180@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=34180@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.34180
Resumo:
The objective of the present study is to analyze the reasons that lead low-income consumers to Indulge in beauty products, even when they are in debt. Marketing literature indicates that the motives driving low-income women to consume beauty products are closely related to their feelings of inferiority toward women of the higher purchasing power classes. This helps to explain the reason why the consumption of beauty products can resist the effects of the crisis that Brazil is experiencing, since the Brazilian has chosen to give up leisure spending instead of reducing purchases of products and services related to beauty and esthetics. To reach the proposed objective, a qualitative and exploratory research was carried out. Data were collected through in-depth interviews with low-income women, who were already in debt, but did not stop consuming beauty products. Through the interviews, it was possible to understand the reasons that lead low-income consumers to consume shampoos, perfumes, enamels and other beauty products, even if this meant going deeper into their state of debt..
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |