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Título: SIZING OF HEAT EXCHANGERS OF A SYSTEM OF AIR CONDITIONING OF A BUS WITH LOW ENVIRONMENTAL IMPACT BY THE MULTIZONE (OR MOVING BOUNDARY) METHOD
Autor: FERNANDO LINS VIDAL NETO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOSE ALBERTO DOS REIS PARISE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 33068
Catalogação:  21/02/2018 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=33068@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=33068@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.33068

Resumo:
The present work designs an air conditioning system for an urban bus with a 4th generation refrigerant, HFO-1234yf, that has less impact on the environment when compared to the currently used, R-134a. Due to the light flammability of the new fluid, it s proposed a new type of system configuration, an indirect cooling system, where another fluid is used in a secondary cooling cycle that will circulate throughout the car environment. For safety the HFO-1234yf fluid will cycle inside the engine to prevent fire in the inner area of the bus. The secondary fluid will be a nanofluid that will replace the ice water, normally used in indirect cooling systems, aiming at a better thermal conductivity. The design of the air conditioning system will be done by the mobile frontier or multi-zone method, which takes into account the different states that the fluid presents in the heat exchangers.

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