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Coleção Digital

Avançada


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Título: FLOW FIELD COMPUTATIONAL ANALYSIS IN A SOLID FUEL RAMJET COMBUSTOR
Autor: HELIO DE MIRANDA CORDEIRO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ANGELA OURIVIO NIECKELE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 3283
Catalogação:  26/02/2003 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=3283&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=3283&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.3283

Resumo:
This dissertation presents an analysis of reactive and turbulent flow field in a solid fuel ramjet combustor. The ability of different models to predict solid fuel pyrolysis is investigated. The mathematical model is based on the numerical solution of the conservation equations of mass, momentum, energy and transport equations for scalar quantities. The energia cinética turbulenta - taxa de dissipação da energia cinética turbulenta for high Reynolds turbulence model is employed and the combustion is modeled with the mixture fraction/prescribed probability density function formalism. Close to the walls the law-of-the-wall is specified, with the boundary layer divided into two regions, a viscous sublayer and a fully turbulent region. Heat and mass transfer at the walls are calculated using a modified law-of-the-wall based on a blowing parameter. The results obtained using the proposed model were compared with other earlier models predictions and with empirical data. It was verified that the results are in good agreement with literature data, allowing to conclude that the model presented is suitable for the prediction of the mas s transfer and flow field in a solid fuel ramjet combustor.

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