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Título: FRAUDULENT COMPLAINTS: AN ANALYSIS OF THE MOTIVATIONS THAT LEAD CONSUMERS TO ADOPT OPPORTUNISTIC BEHAVIOR
Autor: CAROLINA COSTA FERRER SANTANA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARCUS WILCOX HEMAIS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 32469
Catalogação:  26/12/2017 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32469@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32469@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.32469

Resumo:
The present study aims to analyze the main motivations that lead consumers to engage in opportunistic behavior through fraudulent complaints derived from online purchases. The research was conducted with both men and women, residents of Rio de Janeiro, between twenty and fifty-five years old. The present study includes an exploratory qualitative research, guided by the use of the projective technique. The final aim was to evaluate which motivations tend to be more easily accepted by consumers, based on their personal values and principles, also their habits of practicing complaints about products and/or services provided.

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