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Título: SPEECH ACTS PRODUCED BY BRAZILIAN TEACHERS OF ENGLISH IN ONLINE PROFESSIONAL SELF-PRESENTATIONS: A CASE STUDY
Autor: ELISA MATTOS DE SA
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 32165
Catalogação:  28/11/2017 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=32165@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.PDPe.32165

Resumo:
This paper presents a discourse analysis of speech acts identified in professional online self-presentations of Brazilian teachers of English. Its objective is to show that examinations based exclusively on the traditional analytical assumptions of the Speech Act Theory, as proposed by Searle (1969, 1976, 1979) and Searle e Vanderveken (1985), fail to grasp the many roles context plays in the linguistic materialization of this phenomenon. Thus, a more comprehensive analysis is suggested, employing the notions of micro and macro speech acts as theorized by van Dijk (1977a, 1977b, 1977c); this kind of analysis proves to be a more suitable framework for understanding the communicative purposes and the complexity of online professional self-presentations.

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